Retourbeleid
Plant voldoet niet aan verwachting
We hopen natuurlijk dat alles perfect gaat en dat de planten die je hebt besteld in perfecte staat aankomen. Heel af en toe gaat er wel eens iets niet helemaal goed en wordt een plant geleverd die niet aan de verwachtingen voldoet. Uiteraard denken wij in zulke gevallen met je mee en komen we tot een passende oplossing.
Neem even contact met ons op via het contactformulier of per e-mail. Beschrijf in dergelijke gevallen je klacht en voeg als het kan een foto toe, waarop het gebrek te zien is. In het geval van een te kleine plant bijvoorbeeld, kun je een foto toesturen van de plant met een meetlint ernaast (gemeten vanaf de bodem van de pot) en als blijkt dat de plant inderdaad ondermaats is, krijg je gewoon (kosteloos) een nieuwe thuisgestuurd.
Plantenasiel
Retourneren is op bederfelijke producten helaas niet mogelijk. Daarom mag je in geval van een mankement, de gebrekkige plant houden en hoef je hem dus niet terug te sturen. Wel moedigen we je aan om je plantje naar een plantenasiel bij jou in de buurt te brengen, zodat hij een tweede leven krijgt (mits je hem niet zelf wil houden). Weggooien is immers zonde! Je kan altijd even met ons contact opnemen om een plantenasiel bij jou in de buurt te vinden.
Herroepingsrecht
Er geldt een uitzondering op het herroepingsrecht voor bederfelijke producten, waaronder de meeste planten. Daarom is retourneren bij ons niet mogelijk. Wel denken we natuurlijk met je mee als de plant die je hebt ontvangen niet aan de verwachtingen voldoet: zie ook "Plant voldoet niet aan verwachting" en "Plantenasiel"